Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 1 december 2013

Advent, gamla spetsar och en rolig adventskalender

 Igår bakade vi pepparkakor härhemma. Stor som liten gick in för uppgiften med stor koncentration...
Och mamman kunde plocka fram de slitna, men älskade Triett-burkarna som faktiskt fylldes nästan helt av alla pepparkakor.
I veckan köpte jag två gamla spröjsade fönster av en fb-kompis. Jag har en liten tanke om hur jag ska kunna fixa till dem, men så länge får de utgöra fin bakgrund på byrån. Den röda glasljusstaken är loppad för längesen. En favorit som alltid får stå framme. 
Imorse tog jag fram det lilla fina, scrappade adventskalenderhuset och fyllde det med godsaker till mina yngsta. Det är ju första advent idag gubevars!
Första advent började tiiiiidigt på morgonen för min del. Min yngste (som är lika morgonpigg som mig började tjata om julkalendern redan innan kl 6 imorse. Adventsljusen är pimpade med loppisfyndad spets och står på en av de två fina juldukarna som jag hittade för en femma styck häromveckan.
 Det är ganska tacksamt att köpa spets på loppisar. Jag köper så fort jag hittar då gamla spetsar ofta är både vackrare och billigare än de nyproducerade.
 Jag scrappar mycket och då går det åt spets och band.
Detta är morgonens scrapalster.

 Gammalrosa detaljer på julkort funkar väl? ;)
Man hinner med mycket när man är morgonpigg! :)
Slutligen vill jag slå ett slag för månadens event i retrobloggvärlden. Vi är ett gäng bloggare som gått ihop om att göra en adventskalender i år. Först ut är Tant Emmas Bravader och La Môme Old Fashioned. Till höger här på bloggen ser ni länklistan på alla bloggar som är med och förgyller december. Bara att klicka och kika in!

2 kommentarer:

  1. Åh så mysigt!

    Fin design du har på bloggen förresten, väldigt julig! :)

    Kram, Johanna

    SvaraRadera
  2. Återigen vad fint du har det! Tycker jättemycket om bilden på ditt köksbord med gröna stolarna runt. Så fint med retroduk och ja, allt är så snyggt!
    Duktig du är på att göra kort! Kram!

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!