Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 16 december 2013

Drömmen om en retrogran


Häromdagen var jag inne på Erikshjälpen i Vänersborg. Döm om min förvåning då jag verkligen kunde tokfynda riktigt gamla tomtar där. Hela detta gänget kom hem efter den turen. Den stora tomten med blå tröja var dyrast med sina 65kr...
Idag vill jag visa er vår gran och de dekorationer som finns i den. Den lilla glasfågeln är en favorit som alltid placeras låååångt upp.
De avlånga pumlorna i glas är också hett älskade av mig.
Ett litet tomtebarn sitter ganska lågt placerat i granen.
Jag gillar även de "skruvade" röda kulorna som jag har en 4-5 stycken av. Som små fyrverkerier är dekorationerna i glansig stanniol som syns här och var i granen.
Dessa båda raringarna borde kanske hänga i granen men får istället leka i snön vid julbyn...
I torsdags for jag och barnen till handelsträdgårn och köpte gran. Förr var det alltid gubben min som hämtade gran i skogen... Men han tröttnade på att granarna aldrig dög åt den kräsna frun så numer ordnar frun själv gran...:) 
Vår gran är fortfarande en brokig skapelse med barnens pyssel lite här och var och med okrossbara kulor med tanke på rejviga katter längst ner. När jag blir gammal ska jag ha en tjusig retrogran med enbart vackra gamla glasdekorationer i...

2 kommentarer:

  1. Fina tomtar! Man kan fyna mycket bra på Kupan och liknande ställen. :)
    Härlig duk och fin julgransmatta också. Granen vackert pyntad.
    Kul att titta på allt fint du lägger upp.
    Ha en jättemysig kväll!
    Kram
    Sussie

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Härlig samling tomtar. Och underbar blandning av julsaker i granen. En kund till mig sa något mycket klokt som att ha halva granen med gamla glasprydnader och halvan nertill med plastprydnader. Gillar du gamla saker så kanske du vill kika in till www.hemvackrahem.se

    Mvh
    Anneli

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!