Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 18 december 2013

Ett hett julklappstips


Eli på Femtiotalsjakten har, som säkert många av er redan vet gett ut en bok i år. I veckan utlyste hon en rimtävling på sin facebooksida. Man skulle tota ihop ett rim till hennes bok Anna-Lisas Antik. Givetvis var jag tvungen att grötrimma lite....

Och tänka sig! Jag blev en av de lyckliga vinnarna!!!
Detta fina paket i allra vackraste retropapperet och med sidenband runtom dök upp i posten igår.
En bonus är att Eli signerat den till mig!
Som en glad pralin låg den där på mitt virrvarrbord.
Och vet ni... När jag väl slagit upp pärmarna på boken var det svårt att slita sig från den. Tyvärr är underbart alldeles för kort. Och jag läser fort när nåt är kul. Så nu blir det till att vänta på uppföljaren.
Tills dess får jag nöja mig med studielitteraturen som jag harvar just nu.
Och kaffe.
Och levande ljus.
Är ni ute i sista sekunden och står i valet och kvalet vad ni ska ge bort i julklapp så rekommenderar jag Anna-Lisas Antik. Underbar feelgoodläsning!

4 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten! Jag har läst den innan den trycktes och sträckläste den....God jul!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstod att du korrekturläst lite. Vilken ära! ;) God fortsättning på dig!

      Radera
  2. Inte dåligt att få den signerad och att hon slagit in den i retropapper. Tänk vilken tur att det finns folk som sparat på saker så att alla retro-damer kan frossa lite. ;)

    Ha det fint idag så här dagen före dopparedagen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var en fantastiskt fin present för en retrotoka som mig! :)

      Radera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!