Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 8 december 2013

Röda korset-fynd och julbling

Jag gjorde ett litet besök på Röda Korsets nya loppis häromdagen. Där hittade jag dessa roliga kryddkar. Rörstrands Kulinar... Men med engelsk text? 
På samma plats hittade jag Lisa Larsons glaslejon. 60kr var det helt klart värt!
Vi förbereder för jul härhemma. I det förberedandet ingår mina smågrabbars tillverkning av jullandskap på tv-rumsskänkarna.
Vit velour och lössnö får utgöra underlag. Det hela lyses upp av ledbelysning.
Jag hade fullt upp att hindra jullandskapen från att invaderas av en himla massa rallybilar. Men en liten raggarbil fick jag ju gå med på...
Själv har jag julblingat min vackra, vita, fådda plåtbricka med tomtar under ostkupa och finaste toppspiran mitt i...
Ni missar väl inte Retrobloggarnas Adventskalender förresten? Länkar finns på sidan här i bloggen. Den 12:e är det min tur att öppna luckan. Missa inte det!:)

1 kommentar:

  1. ÅHHHHHHHHHHH! Vad fina burkarna är!!!! Jag vill ha! Grymt avundsjuk. Hör av dig om du tröttnar på dem.

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!