Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

onsdag 29 januari 2014

Gåvor och ett mycket roligt loppisfynd

 I helgen var vi hemma hos Jeanette och firade hennes Polla på 10-årsdagen. Och tänka sig... JAG fick också presenter!
2 jättesöta (te)koppar: Korall från Rörstrand. Olyckligtvis lyckades en av mina kidz krossa den ena igår men den andra är kvar som en favorit härhemma.
 Jag fick även sex stycken små snapsglas. Såna där ljuvliga med slipningar i glaset. Om man anstränger sig kan man skönja slipningarna på bilden. Väldigt fina!
Igår var det dags för veckans enda dag på jobbet. På rasten gick jag bort till favvoloppisen. Och som ni ser... Lite fynd blev det!
 Hjärtans Gott-burken hade jag inte i orange förut...
Den fann sig genast väl tillrätta bland de andra burkarna på hyllan....
 Den här korghållaren ser kanske inte alltför kul ut. Men den blir perfekt till alla mina scrapprylar.
 Sist men inte minst... Den här darlingen kunde jag inte låta stå. Jag fick punga ut hela 145kr för den men det fick den var värd. Jag har spanat på burkar i samma mönster tidigare, men de har varit mycket mindre och ofta runda.
 Burken fylldes genast med en massa nödvändiga men fula saker...
 Och voilá! Kolla! Den trivs redan alldeles utmärkt i mitt kök!
 Jag är toknöjd med mitt inköp! :)


4 kommentarer:

  1. Åh vilka fina presenter och fynd du gjort! Passar perfekt i ditt fina färglada hem.. <3

    SV: Vette gudarna om jag egentligen orkar med allt jag företar mig..men kör på ändå.. =/

    Kramar
    Sanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja. De passade bra. Följer dig och inspireras ska du veta❤️ Kram

      Radera
  2. Tjena!
    Underbar burk. Jag såg fina burkar på loppis igår. Köpte inga. Men en jacka av bästa sort.
    Kram ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Såg jackan. Vilket fynd! Blir nyfiken på burkarna. Var var du? Kram

      Radera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!