Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

fredag 17 januari 2014

Inomhusfix och vinterdagar

Jag älskar julen... Men lika mycket som jag njuter av att plocka fram alla tomtar och stjärnor. Lika härligt är det att få plocka bort det. 
Julfaten och tomtarna i min älskade tallrikshylla har fått ge plats för lite coola retrobrickor. Det är första gången som jag använder hyllan på det sättet.., och visst blev det lite häftigt? 
 Alla dessa ljusslingor då? Visst kan man använda dem även under årets andra månader? Jag fick en idé om att hänga en liten överbliven ljusslinga runt guldramen som jag spänt upp ett IKEA-tyg i... Men slingan trillade bakom tyget och... Voilá! Helt plötsligt hade jag en alldeles ny ljustavla..., eller nåt...
 Jag har börjat byta ut julgardinerna också. Efter en liten omröstning på Instagram blev det dessa fina gröna som åkte upp i tvrummet. Ser ni fönstret i fönstret? Vi har bara utsikt mot all vinterförvaring på glasverandan utanför just nu så då tyckte jag att jag kunde täcka upp fönstret med ett annat fönster...
 Efter nån dag hamnade även ett av mina återbrukade hjärtan där...
 Babuschkatjejerna har fått titta fram...
 På loppisfronten är det ganska lugnt. Jag har blivit lite småpetig med vad jag köper tror jag. En ny IRA-burk inhandlades dock i tisdags. Den lilla gula är ny i samlingen.
 Annars har vintern kommit även till Dalsland. Jag älskar vårt hus i vinterskrud. Och jag älskar allt det vita.
Ikväll har det snöat och blåst rejält. Men jag är cool. Kylen är välfylld och alla som ska vara hemma är hemma. Jag ser fram emot en lugn helg med en massa inomhuspyssel och möjligtvis en eller annan pulkatur.

8 kommentarer:

  1. Kul att följa dina inlägg här, väcker inte så lite nostalgi hos mej som var ung på 60 talet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Roligt att höra Ulla! Och nostalgi ÄR ju härligt!:)

      Radera
  2. Skönt med lite vinter-ide. Vi har en hemmahelg "planerad". Mat o mys o vila. Nästa helg dubbla kalas för Pollan.
    KRAM!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lilla Pollan... Redan tio år!! Helt sanslöst. Kram

      Radera
  3. Det blev jättesnyggt med brickorna i tallrikshyllan.
    Gardinerna har vi också. de var ju jättepoppis en gång i tiden. Hjärtat passar jättefint in och är vackert tycker jag. Det fotot gillar jag allt på! Den frodiga blomman, den lila duken och de lila små ljuslyktorna.
    Ha en jättefin dag! Härligt att vi har riktig vinter nu tycker jag.
    Kram Sussie.

    SvaraRadera
  4. Tack snälla Sussie.Jag gillar också vintern. Kram

    SvaraRadera
  5. Jag har tittat runt här på din blogg och tycker att den är väldigt inspirerande! :-) Kommer tillbaka helt klart!

    SvaraRadera
  6. Ja men du har det ju så snyggt hemma! Och bra idé med ljusslingan! Ett underbart tyg. Tänk om man kunde lägga vantarna på nån meter eller så. Dina brickor är mycket fina och gardinerna läckra. Hmm..undra om det inte står en sån där burk hemma hos min pappa i fjället. Ska undersöka det och snabbt ta den :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!