Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

måndag 24 februari 2014

Småloppat

Jag strävar med min vikt. Och sisådär 6 kg på drygt 1.5 månad är väl inte så illa? Via instagram fick jag tips om spenatsoppa som lunchmat. Snällt mot såväl figur som plånbok!
Och vilken mat smakar inte gott när den läggs upp i fint Adam-porslin?
Jag har utvecklat en faiblesse för små porslinsfigurer a la 50-60-tal. Denna lilla katt fick följa med mig hem för ett tag sedan.
Sängkläder är också kul. Dessa båda örngott införskaffades för ett par veckor sedan. Av den vitgröna finns det även ett påslakan och ett örngott till.., i rejäl, tjock bomullskvalite!
Helgen bjöd också på yttepyttelite loppande. Denna socker(godis?)skål med lock och den lilla gräddkannan till för tankarna till barndomens kalas hos mor och farföräldrar. 
I lördags hade jag finfrämmat i form av J och hennes goa tjejor. Av henne fick jag dessa båda brickor. Jättefina tyckte jag!

2 kommentarer:

  1. Superfina loppisfynd du hittat! Och 6kg är ju toppenbra, bra kämpat gumman <3

    SV: Tack snälla rara du..skönt med vänner som vet vad man går igenom.

    Varma kramar
    Sanna

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!