Älskar retroprylar och är en riktig loppisråtta. Bjuder här på lite smått och gott vad gäller framförallt porslin och textilier från 60 och 70-talet!

Bloggintresserade

söndag 9 februari 2014

Vårkärlek och sommarlängt

Har ni tänkt på att det börjar ljusna ute? Och att fåglarna kvittrar allt mer? Att katterna fått vårkänslor går det inte att missta sig på... Vi har två långhåriga skogskattsblandningar -en kille och en tjej. Mattes plan är att det ska bli lurviga små ungar nu i vår. Efter en vecka i kärlekens tecken så är det ett rent under om den planen INTE går i lås kan jag säga...
Som den porslinsnörd jag är så börjar jag snegla på allt snyggt som står undanstoppat i skåpen. Just nu är det lite mörkare blå, gröna och bruna dekorer som gäller.., men snart, snart så ska jag byta ur mina tallrikar och assietter mot lite muntrare gula dekorer har jag tänkt. 
För ett tag sen var jag inne på Lindex. Och mot alla mina principer så blev det verkligen en storshopping. Alla strumpbyxor, benvärmare och knästrumpor för 20kronor styck!!!! Perfekt för mig som nästan alltid använder kjol. För 140kr fick jag saker för drygt 1400kr. Så nu är husmorsbenen varma och väl omstoppade i alla lägen. 
 Men... Trots att det är mysigt med vinter, strumpor, benvärmare och vedspis så har sommarlängtet drabbat mig lite. Och sommar för oss är mycket traktor. Här sitter fru Retro-tokig i egen hög person.., mecklande med grållen innan hemfärd från vår lilla badsjö.
Att lasta upp ungar och strandpackningen bak på traktorkärran och dra i väg mot sjön eller kanske bara ut på en tur är ljuvligt.
Nu ska jag utnyttja den tidiga morgonen till lite scrapping innan de andra vaknar. Go fortsättning på helgen önskar jag er! :)

7 kommentarer:

  1. Hej hej!

    Hur gör du med dina ljuvligt fina tallrikar när du ska diska dom? I diskmaskinen eller? För hand?

    Åååhhh en egen traktor! :)) Lyllos dig! Det har jag länge önskat men aldrig får jag någon :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Diskmaskin. Alltid! Är alldeles för lat för handdisk. Och är bara dekoren under glasyren så håller tallrikarna alldeles utmärkt. Kram

      Radera
  2. Wow för s☼mmar ♥ Äntligen gillar jag den igen. En kaffe i din trädgård ser jag mycket fram emot.

    SvaraRadera
  3. Vilka fynd du gjort på Lindex. Jag ska ta mig en sväng förbi imorgon. Hoppas att det finns några strumpor och benvärmare kvar till mig. Men jag är antagligen försent ute.
    <3

    SvaraRadera
  4. Så trist. Bättre lycka nästa gång!:)

    SvaraRadera

Hej! Vad roligt att du tittat in till mig. Lämna gärna ett litet spår efter dig -det är alltid lika trevligt!